חלק מהאתגרים באיטום חניון תת קרקעי:
- חניון הבנוי מתחת לקו הקרקע ולמעשה כלוא בתוך קרקע העלולה להכיל מים המסוגלים לחדור את המבנה ולגרום לנזילות, רטיבות ובמקרים חומרים הצפות.
- מספר רב של התחברויות בין אלמנטים אנכיים ואופקיים, נק’ החיבור הן נקודות אופציונליות לכשל היות שהמים עלולים לחלחל בין התפרים.
- סוג הביסוס – כלונסאות החודרים את מערכת האיטום אם המערכת מורכבת מיריעות, רצפה תלויה או מונחת, קירות סלאריים וקירות מיישרים.
- סוג הקרקע – למשל קרקע חרסיתית בעלת מקדם חדירה נמוך המים מחלחלים לאט מה שגורם לתפיחה של הקרקע ובשל כך לסדקים בקירות ורצפת החניון, בין הסדקים עלולים לעבור מים.
- התייחסות לחניון המונח על גבי מי תהום ולעתים אף טבול בתוכו מחייב עמידה בלחצי מים גבוהים.
- מאגרי מים המצויים בחניון, כיום נפוץ כמעט בכל בניין חדש.
שיטת האיטום הגבישית למעשה היא תוסף לבטון מעצם העבודה כי הבטון עצמו כחומר מסוגל לייצר אטימות נגד מים בשיעור אחוזים גבוה. אומנם, תכונותיו הבולטים של הבטון שהוא בעל נקבוביות ואינו הומוגני ולכן מים מסוגלים לעבור דרכו. שרשרת תגובות קטליטיות בין התוסף לבטון יוצרים גבישים קריסטלים שאינם מסיסים לאורך נקבוביות ונימי הבטון ומונעים חדירה של מים ונוזלים אחרים מכל כיוון ולצמיתות. אחד מיתרונותיו הבולטים של התוסף ביחס לשיטות אחרות ביישום החניון הוא בכך שהתוסף מאפשר לנו לבצע את העבודה בצורה יעילה אשר חוסכת בזמן יקר ומאפשרת עובדה במקביל בניגוד לשיטות אחרות שבהן נדרש להשאיר שטח סטרילי ולהמתין לקבלן האיטום עד שיסיים את עבודתו, מה שעלול לעכב את לוחות הזמנים. למעשה שימוש בתוסף מבטל את כל שלב ההכנות לאיטום והאיטום עצמו ובעקבות כך ניתן לחסוך שבועות ואף חודשים, מה שמאפשר חסכון ישיר בעלות האיטום עצמו וחסכון עקיף בעזרת צמצום לוחות זמנים. היישום מתבצע באמצעות הוספת התוסף אל מערבל הבטון עוד בשלב ייצור התערובת במפעל.
תפרי התפשטות בחניונים – בחלק מהרצפות בחניונים משיקולים שונים משתמשים ברצפה מונחת, לרצפה זו ישנה חשיבות ליצור תפרים (תפרי התפשטות) כדי למנוע סדקים, בקעים ואף שברים בבטון. מטרת התפרים להקנות חופש פעולה ללוחות הבטון ללא סדיקה והתנתקות. שימוש באמצעות איטום קריסטלי ברצפה המונחת מונע את הצורך באיטום התפרים עצמם למעט מקרים מסוימים לדוגמה עובי הרצפה.
הרווח בשימוש תוסף גבישי בחניונים תת קרקעיים
- מערכת האיטום הקריסטלית אוטמת את הבטון מבפנים בתוך שטח החתך ולא על ידי שכבה חיצונית כמו במערכות קונבנציונליות אחרות.
- חוזק – המערכת עמידה בתנאי קיצון, לחץ הידרוסטטי וסביבה אגרסיבית
- אקטיביות – המערכת היא אקטיבית ובעלת יכולות איטום גם לאחר שנים רבות ועמידות ללחצי מים גבוהים במיוחד על ידי היווצרות גבישים לא מסיסים לאורך נקבוביות ונימי הבטון המונעים חדירה של מים ונוזלים אחרים מכל כיוון ולאורך חיי הבטון
- חסכון – שימוש בתוסף מבטל את כל שלב ההכנות לאיטום והאיטום עצמו ובעקבות כך ניתן לחסוך שבועות ואף חודשים, מה שמאפשר חסכון ישיר בעלות האיטום עצמו וחסכון עקיף בעזרת צמצום לוחות זמנים. אם מתגלה כשל הטיפול הוא נקודתי.
שלבי התכנון, הליווי והבקרה להצלחת איטום הפרויקט:
- תכנון – ניתוח מעמיק של כל שלבי הפרויקט המתייחס לתכנון הקונסטרוקטיבי, תערובות הבטון, חיבורי אלמנטים, דוחות קרקע, קצב עבודות האתר וכו’.
- ליווי הפרויקט – ליווי צמוד והתאמת מערכת האיטום לשינויים הנדרשים בשטח עד להגעה למערכת איטום שלמה ומלאה. שלב זה כולל פיקוח וליווי צמוד על ידי אנשי שטח מנוסים, מיומנים ובעלי ההכשרות המתאימות.
- אחריות – לאחר סיום שלב הביצוע של האיטום, אנו נותנים תעודת אחריות תקפה ל-10 שנים!