בפרויקט זה, נדרשנו לתת מענה לבעיות איטום מורכבות במנהרות הרכבת. העבודה כללה תכנון וביצוע איטום נזילות בין קולרים לבין מנהרות קשר, בין סגמנטים, בפתחי הדיוס ובברגי החיבור של הסגמנטים במנהרות TBM. העבודה בוצעה לאחר ניסיונות קודמים של חברות אחרות לאטום אלמנטים אלו אך ללא הצלחה מרובה. בפרויקט זה נבחרו שתי מערכות עיקריות לאיטום:
פתרון קריסטלי – טיפול באמצעות מערכות קריסטליות מציע פתרונות עבור רטיבות, נזילות ופרצי מים בשל כשלים בבטון של סדקים, הפסקות יציקה לקויות, כיסי בטון ועוד. התיקון באופן יחסי לשיטות אחרות קל ומהיר. הטיפול בקריסטלי מספק הגנה מפני קורוזיה וכלורידים ולאחר הטיפול האלמנט בעל כושר התמודדות גבוה נגד לחצי מים ואקטיבי לאורך זמן רב בעזרת רזרבות של כימיקלים הבונים את הגבישים להתמודד עם כל נוכחות מים חדשה שנוצרה כתוצאה של כל שינוי או בלייה של הבטון הגורם להיסדקות נוספת ולחדירה מחודשת של מים.
הזרקות במנהרות רכבת ישראל השתמשנו בעיקר בהזרקות של ג’לים אקריליים GL-95TX-MC-BAUCHEMIIE המיועדים לאיטום וייצוב. הג’ל הינו שרף על בסיס מים אלסטי וגמיש כאשר עקרון הפעולה הוא יצירת מעין ממברנה סביב האלמנט המונע חדירת מים לאורך שנים. חשוב להדגיש כי ישנה חשיבות רבה לאיכות החומר והביצוע ע”מ לקבל איטום אפקטיבי לאורך שנים. הזרקות ג’ל אקרילי מבוצעות על ידי מכונה ייעודית דו רכיבית המתאימה לאיטום תשתיות המקיימות מגע מתמיד עם מים